Pomocou údajov z dvoch logov s úplným zaťažením 100% som urobil nejakú analýzu, aby som zistil, či informácie z MAF a MAP do seba zapadajú. Ak by nepasovali mohli by byť zlé alebo by mohol unikať niekde vzduch
Snažil som sa nájsť niečo na internete, ale ako vzdy, je to väčšinou s**t. Urobil som si vlastný výpočet a každý si môže overiť, či sú moje výpočty správne.
Princíp je jednoduchý: privádzaný vzduch meria MAF v gramoch za sekundu. Tiež sa meria teplota. RPM je známe. Je známy čas dvoch otáčok kľukového hriadeľa.
Vynásobením MAF časom dvoch otáčok dostaneme priamo gramy. Vzduch nemení svoju hmotnosť, ak prechádza turbom - hmotnosť v gramoch musí zostať rovnaká, ak tam
nie je únik v motore. Vzduch po turbe znížil objem, zvýšil tlak, takže je hustejsi. Ale tie isté gramy!
Objem motora je známy.
Takže každý 4-taktný motor berie svoj objem vzduchu počas dvoch otáčok kľukového hriadeľa. Samozrejme, ak je to s turbo, vezme tento objem po medzichladiči kde
tlak je už zvýšený. Zvýši sa aj teplota, pretože medzichladič ho nemôže ochladiť späť na teplotu okolia. "MAP-senzor" poskytuje tlak tohto vzduchu.
Pomocou základného všeobecne platného fyzikálneho vzorca pre plyny dostávame hmotnosť vzduchu po medzichladiči.
Takže hmotnosť vzduchu prechádzajúceho cez MAF musí byť rovnaká ako hmotnosť vzduchu po medzichladiči a ako ho vidi MAP. Ak nie, je problém.
Bohužiaľ prednastavené parametre pre "motorové údaje" Techstream neobsahujú teplotu vzduchu po medzichladiči. Tak som sa snažil zapracovať túto teplotu do excelu tak
aby som zistil, či mám nejaké rozumné výsledky. Takže v mojom prípade som potreboval dať do excelu zvýšenie teploty asi o 50 stupňov, čo znie veľmi rozumne.
Tiež bolo veľmi ľahké vypočítať VE účinnosť - aj tento parameter sa zdá byť veľmi rozumny pre tento 12 rokov starý a veľký dieselový motor.
Ak by niekto mohol poskytnúť viac informácií o teplote po medzichladiči, bol by som rád. Alebo logy pre tuto bestiu s plným zaťažením by boli najlepšie!
Stále nie je jasné, prečo tlak v aute nenasleduje „target tlak“. Jeden injektor je mimo tolerancie a vyžaduje kladnú korekciu +4,2 mm3 / st, pretoze nie je
vstrekovanie dostatočného množstva paliva. Tolerancia je + -3. Je možné, že ECU z tohto dôvodu obmedzuje výkon motora?
V manuáli je napísané, že "turbo ziadana hodnota" pri plnom výkone 3000 ot / min by mala byť 46%. (čím menej, tým viac vykonu)
Ale ja mam na 3000rpm "len" 51% a na 3260rpm "len" 49%.
Môže to byť produkt "zlého" injektora? Takže preto ECU neziada, čo je napísané v manuáli, ale požaduje menej ako "target tlak"?
ROZDIEL MEDZI ZIADANYM A SKUTOCNYM TLAKOM
